Kedves Látogató!

Az elencse.hu webshop megújult. Kérjük, hogy amennyiben korábban már rendelkeztél regisztrált felhasználói fiókkal oldalunkon, a belépési oldalon frissítsd jelvszavadat az "Elfelejtett jelszó" opcióra kattintva, majd a sikeres belépést követően ellenőrizd szállítási adataid helyességét. Adataidat a Belépés menü helyén megjelenő lenyíló lista "Fiókom" menüpontjában tudod elérni. Köszönjük a segítségedet!

A webáruház Cookie-kat használ annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Neked! 

Vásárlási feltételek

Köszönjük, hogy az elencse.hu weboldalát böngészi. Webshopunk, csak a legjobb minőségű, eredeti kontaktlencséket és kiegészítőket forgalmazza.

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a Perfect Vision Optic Kft. (a továbbiakban: Webáruház) üzemeltetésében működő „www.elencse.hu” által nyújtott szolgáltatások, a www.elencse.hu honlap használatának és felhasználásának, illetve a „Webáruház” és a „Vásárló” között létrejött elektronikus szerződésnek a feltételeit, szabályait, a részes felek és a Webáruház jogaira és kötelezettségeire vonatkozó és alkalmazandó alapvető rendelkezéseket.

Az elencse.hu adatai:

  • Cégnév: Perfect Vision Optic Kft.
  • Székhely: 1113 Budapest, Kökörcsin utca 20.
  • Levelezési cím: 1113, Budapest Kökörcsin u. 20.
  • Cégjegyzékszám: 01-09-347738
  • Bejegyző Bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
  • Adószám: 25762497-2-43
  • Telefonszám: +36 30 505 0916
  • Email cím: info@elencse.hu

Vásárlási feltételek

Vásárlása elfogadó szerződési nyilatkozat megtételének minősül, amely a Webáruház javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. A vásárlási folyamat fizetési kötelezettséggel járó megrendelés.

A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A Kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A rendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.

A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot, valamint fizetési módot (utánvét, bankkártya, készpénz stb.).

A rendelés elküldése előtt még egyszer leellenőrizheti a megvásárolni kívánt termék árát, szállítási költségét, illetve szállítási és számlázási adatokat, a rendelés ezen fázisában megjegyzést is küldhet a megrendelésével. Amennyiben mindent rendben talál úgy küldje el rendelését. Abban az esetben, ha valami hibát észlel a szállítási, vagy számlázási adatokkal kapcsolatban, akkor a rendelés elküldése előtt kérjük javítsa ki. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

Jelen „Vásárlási feltételek” elfogadásával – a vásárlási folyamat csak ebben az esetben folytatható le – a vásárló az alábbi nyilatkozatot teszi:

„Kijelentem, hogy tudomással bírok arról, hogy a kontaktlencse-viseléshez elengedhetetlenül szükséges a rendszeres, szemész szakorvos vagy optometrista által végzett vizsgálat és konzultáció, és ezt nem pótolhatja más forrásból szerzett információ. Tudomásul veszem, hogy a vizsgálat és konzultáció elmulasztása vagy az ebből eredő helytelen kontaktlencse használat súlyos, esetenként visszafordíthatatlan következményekkel járó szem- vagy látáskárosodást okozhat, mellyel kapcsolatban a Webáruházat semmilyen felelősség nem terheli.

Kijelentem, hogy elmúltam 18 éves, és panaszmentes kontaktlencse viselőként a kontaktlencsét és/vagy ápolófolyadékot 6 hónapnál nem régebbi, szemész szakorvos vagy optometrista által adott javaslatnak megfelelően rendelem meg. Az általam a rendelés során megadott információk, adatok megfelelnek a valóságnak és a javaslatban foglaltaknak. A kontaktlencse viselése alatt legalább félévente szemvizsgálaton veszek részt, illetve probléma esetén haladéktalanul szemész szakorvoshoz vagy optometristához fordulok. A fentiek elmulasztásából eredő károkért teljes felelősséget válalok."

Az elencse.hu webáruház a nem rendeltetésszerű, nem megfelelő tisztítás és ápolás, viselési idő nem betartása - túlhordás - miatt fellépő komplikációkért nem vállal felelősséget.

Árak

Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a Webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt ellenőrizhető. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása 1 munkanapon belül megtörténik.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Mennyiség” oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd nyomja meg a „Módosítom a darabszámot” gombot. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg a termék megnevezése alatt található "Törlés" gombot.

A vásárló a rendelés során megadott személyes, szállítási és számlázási adatainak megváltoztatására a megrendelés véglegesítése előtt van lehetőség, illetve regisztrált felhasználóink a személyes fiókjukba belépve adataikat bármikor módosíthatják. A rendelés leadása után észlelet adatbeviteli hibákról e-mail-ben is tájékoztathat minket, ebben az esetben a rendelés adatait a kérésnek megfelelően módosítjuk.

Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről, majd miután munkatársunk feldogozza rendelését. Később egyet, amikor a futárszolgálatnak átadjuk a csomagot. Így Ön a következő munkanapon kapja meg rendelését. Kérdés esetén írjon az info@elencse.hu email címünkre.

A megrendelés leadását követő késedelem nélkül e-mailben visszaigazoljuk a leadott rendelést. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a vásárlót nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

Fizetési feltételek

Áruházunkban lehetőség van előre utalással fizetni CIB bankszámlaszámunkra (10702332-69879946-51100005) illetve, online bankkártyás fizetésre Barionon keresztül. Házhozszállításnál, utánvéttel történő fizetés esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének. Foxpost automatánál CSAK bankkártyával, valamint Pick Pack ponton készpénzzel és a legtöbb helyen bakkártyával is fizethet.

Mit jelent a BARION™?

A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tud bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni webáruházakban, mobilalkalmazásokban, vagy barátainak.

A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadni bankkártya számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet.


Fizetéshez használhat:

  • Mastercard vagy Maestro bankkártyát
  • Visa vagy Electron bankkártyát
  • Amex bankkártyát

Fizessen kényelmesen bankkártya nélkül

Ha nincsen bankkártyája, fizetéshez használhatja, az előre feltölt Barion egyenlegét, amelyet átutalással vagy készpénz befizetéssel tud feltölteni, illetve amire ismerősei, üzletfelei tudnak pénzt küldeni. Ebben az esetben e-mail címe és jelszava megadásával tud fizetni.

Ingyenes

A bankkártyás fizetésnek a vásárló részére nincsen és nem is lehet felára. A regisztráció és a Barion mobilalkalmazás, valamint a pénz fogadás és küldés ingyenes, és az is marad. Nincs havidíj sem.

Kövesse vásárlásait

A Barion alkalmazásokkal követheti vásárlásait, a weben vagy mobilon. Az ingyenes Barion tárca azonnal jelzi minden vásárlását, még azt is látja, mit vásárolt. Barion egyenlegét is itt kezelheti, illetve pénzt küldhet vagy fogadhat.

Első a biztonság

A Barion szervereit a Comodo 2048 bites TLS titkosítása védi. Fizetés előtt mindig ellenőrizze, hogy valóban a Barion biztonságos szerverén adja meg a fizetéshez szükséges bankkártya adatokat vagy jelszót. A böngészője zöld színnel jelzi, ha a fizetés és a fizetőoldal tulajdonosát Barion Payment Inc [HU] néven azonosítja.
A Barion rendelkezik a bankkártya társaságok által megkövetelt PCI DSS tanúsítvánnyal, így jogosult bankkártya adatokat kezelni. A Barion szerverek biztonságát a Magyar Nemzeti Bank előírása szerint alakították ki.

Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal történik. A termék szállítási idejét a Webáruház ismerteti a pénztár folyamat során. (FUTÁRSZOLGÁLATNAK ÁTADVA: amikor erről kap értesítő e-mail, átadjuk a csomagot a kiszállítást végző futárnak, így Ön a következő munkanapon kapja meg rendelését).

Szállítási módok:

  • Optikai üzletekben több mint 50 ponton: ingyenes
  • Foxpost automata: 749 Ft (12.000 Ft felett ingyenes)
  • Pick Pack Ponton: 850 Ft (15.000 Ft felett ingyenes)

Futárszolgálattal:

  • Sprinter, Dioptrans: 999 Ft (15.000 Ft felett ingyenes)

A szállítástól elállás

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

Elállási jog/Termékek visszaküldése

A megrendelt termékkel kapcsolatban felmerülő panaszát az info@elencse.hu e-mail címen és a +36 30 50 50916-os ügyfélszolgálati telefonszámon tudja jelezni. Panaszát 2 munkanapon belül kezeljük. A gyorsabb ügyintézés érdekében kérjük, rendelési számát tüntesse fel az e-mail tárgyában.

A vásárlót 14 munkanapon belül megilleti az indoklás nélküli elállási joga. A webáruházunkban található termékek nagy része (kontaktlencse, ápolófolyadék, szemcsepp, stb.) higiéniai vagy egészségügyi okból bontott állapotban vissza nem szolgáltatható termékek. Ezért ezen termékek esetében a vásárló csak eredeti, bontatlan csomagolásban, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában visszaküldött termékek esetén élhet az elállás jogával.

A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezen felül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.

Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!

Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződést nem iktatják, utólag nem lesz hozzáférhető. A szerződés magatartási kódexre utal.

Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték.

Megrendelés módosítása, törlése

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 munkaórán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.

Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "KAPCSOLAT" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.

A megrendelés utólagos módosítására e-mailben, vagy telefonon kerülhet sor ( info@elencse.hu; +36 30 505 0916 (9:30-16:00 óra között)).

Garancia, jótállás

Az eladó jótállási és szavatossági felelősségére a Ptk-ban és a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben, valamint a 151/2003 kormányrendeletben foglaltak az irányadóak. Amennyiben a termék meghibásodását a vásárló a szavatossági időn belül észleli és észrevételét elküldi a szavatossági idő lejárta előtt, úgy a vásárló kérheti a termék cseréjét, javítását. A törvény és a rendelet alapján a Perfect Vision Optic Kft. 2 éves szavatossági időt biztosít a www.elencse.hu webáruházban megvásárolt termékekre. A vásárlástól számított hat hónapon belül az eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján az eladó nem köteles például kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok számunkra felismerhetőek voltak. Minőségi hibás termék esetén a vásárló kérheti a termék cseréjét, javítását, árcsökkentését és a teljes vételár visszafizetését. A termékekkel kapcsolatos bármilyen jellegű minőségi kifogását az ügyfélszolgálatunk bármely elérhetőségein jelezheti. A minőségileg kifogásolt áru cégünkhöz történő visszajuttatásának költsége a vásárlót terheli.

Gyártási hibából eredő probléma vagy bármely, a lencséket illető panasz esetén, kérjük, küldje vissza a kontaktlencse doboz teljes tartalmát, azaz a dobozt, a bontott kontaktlencsét (folyadékkal feltöltött tárolódobozban, hogy a lencse ne száradjon ki), illetve a használatlan lencséket is. Ilyen esetben lencséit a gyártónak küldjük vissza kivizsgálásra. A folyamat több hét/hónap is lehet, a szállítási idővel (főként, ha az adott lencsét külföldön gyártják). Amennyiben reklamációját a gyártó jóváhagyja, a megrendelt lencséit újraküldjük díjmentesen. Azonban, ha nem áll fenn gyártási hiba, nem áll módunkban visszatéríteni az Ön által kifizetett összeget, se a vásárolt termék újra küldését nem tudjuk díjmentesen biztosítani. A minőségileg kifogásolt áru cégünkhöz történő visszajuttatásának költsége a vásárlót terheli.

Probléma esetén ezen címünkre tud csomagot küldeni:

1113, Budapest Kökörcsin u. 20.

Szavatosság

A szavatosságra vonatkozó alapvető szabályokat a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, azaz a Ptk. 305-311/A. §-a értelmében fogyasztói szerződés esetén a vásárló a termék átadásától (vásárlásától) számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit, ami alapján elsősorban javítást vagy cserét kérhet, illetve bizonyos esetekben árleszállításra vagy elállásra van lehetősége. Lényeges, hogy az említett 2 év alatt a felek között megoszlik a bizonyítási teher. Ennek alapján, amennyiben a hiba a vásárlás első 6 hónapjában merül fel, az eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Ha viszont a hiba már 6 hónap után merül fel, a fogyasztónak kell bizonyítania (azt, hogy hibás teljesítés áll fenn, azaz a termék hibája, illetve annak oka már a vásárláskor fennállt), amennyiben a felek között vita van a kifogás alaposságát illetően. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok számunkra felismerhetőek voltak. (http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/panaszintezes/onnelis/forum_1/hirek_120419_3.html)

Panaszügyintézés

Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:

Perfect Vision Optic Kft – www.elencse.hu

Levelezési cím: 1113, Budapest Kökörcsin u. 20.

Adószám: 25762497-2-43

Cégjegyzékszám: 01-09-347738

Elérhetőség: info@elencse.hu

Telefonszám: +36 30 505 0916

Email cím: info@elencse.hu

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.

Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.

Telefon: +36 -1-391-1400

Fax: +36-1-391-1410

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság:

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

Központi telefonszám: +36 1 459 4800

Faxszám: +36 1 210 4677

Vagy az illetékes Területi Főfelügyelőség elérhetősége mely az alábbi linken érhető el

http://www.nfh.hu/magyar/informaciok/elerheto/teruleti